divendres, 1 d’abril del 2011

Racisme




El Racisme és latent. Encara n'hi ha i pel meu just massa... És el món on vivim i sembla difícil de canviar. Jo diria que la ignorància fa molt de mal, però també la por als canvis, a lo estrany, a lo diferent, i per altre banda la ràbia...
És curiós que l'altre dia algú em criticava que li digues morito al meu fill, que queda lleig i que la gent mirarà a veure què passa... Però és que el Baixir és morito, o per ser més exactes és mig morito
I vale, visc en aquesta societat i puc entendre que soni raro, però a mi també em sona raro quan algú crida als petits amb carinyitu, el rei de la casa, la meva princeseta.... si és que no sé què em fa més ràbia...
Però és que clar, la imatge dels moros és d'aquells que pel carrer fan mitja por, que han vingut a treure'ns la feina, tracten les dones amb crueltat, es beneficien dels serveis socials, de les places a l'escola bressol, dels bons del menjador... i al carrer hem d'agafar el bolso amb força per tal que no els el prenguin... i un bon munt d'estereotips que se'ls hi han anat posant.
Vivim en un mont injust que només fa que mirar-se el melic i rebutjar tot el que li és diferent.
I no, no és una exclusivitat d'aquells carques de dretes... també hi ha els que van de progres i amb mentalitat esquerrosa que tot i que no ho reconeixeran mai també en són. A vegades hi ha comentaris que sobren: i si els moros són d'una mena però els sahrauis són diferents que m'ho aclarin perquè em perdo... quines contradiccions tan burres!