dilluns, 4 d’abril del 2011

Hora de lectura: El secret del meu turbant.

M'agrada llegir abans d'anar a dormir, i curiosament últimament ho faig molt quan el petit ja dorm (vist el que fan per la tele, crec que és la millor opció, tot s'ha de dir...)
Tenia pendent uns llibres que m'han regalat per Nadal, altres que m'han deixa't i alguns que esperen de fa temps el seu torn. 
La meva darrera lectura: El secret del meu turbant d'Agnès Rotger i Nàdia Ghulam (la protagonista). Premi Prudenci Bertrana de novel·la 2010.
Explica la història real de Nàdia Ghulam, afganesa que amb només 8 anys va patir greus ferides i cremades quan el règim talibà s'apoderava de l'Afganistan i des de llavors es va fer passar per home per poder dur un sou a casa.
Una noia que les va passar putes, però en cap moment va queixar-se i va lluitar fins al final per poder aconseguir la seva llibertat.
Descriu en primera persona l'entrada dels talibans al poder, la posició en què queden les dones al país i el patiment de la gent per poder tirar endavant.
Bon llibre, bona redacció i bona ressenya per no oblidar fets que estan passant no gaire lluny nostre i que s'han de reivindicar.