dijous, 25 de juny del 2020

Un any sense fum

Ja ha passat un any.
Suposo que no haig de baixar la guàrdia, però crec que ara per ara està superat. És curiós, al principi pensava que seria impossible, o almenys molt difícil.
Ho vaig fer a palo seco, de fet no ben bé, ja que des del cap em van oferir a anar a un grup de suport de gent que voliem deixar-ho, una infermera ens va fer unes sessions que ens explicava el que ja sabíem de lo perjudicial que és el tabac, i de lo millor que ens trobarem.
Vaig anar a les xerrades per responsabilitat, perquè m'havia compromès, però no creia possible fer-ho. Si no recordo malament, les sessions es van acabar una setmana abans de  sant Joan i el darrer dia vaig decidir que per Sant Joan seria la data escollida, ho vaig dir a la sessió, però no ho veia gens clar. Em va animar una companya de les sessions, ja no recordo ni com es diu però sé que fumava moltíssim i portava 10 dies sense fumar i estava bé, molt animada i contenta perquè havia fumat tota la vida i era important aconsseguir-ho.
No estava del tot motivada, gens segura de mi mateixa. I només em passava pel capla tristesa de no tornar a fumar mai més, ja sé que pot semblarridicul, però  si, em preocupava no tornar a tenir una cigarreta entre els dits, quina contradicció més tonta.
El dia "D" va arribar i ho vaig fer. Els  primers dies van ser difícils, però de seguida vaig canviar de rutina, estava de vacances i això em va ajudar moltíssim, a no pensar-hi.  La tornada a la feina va ser el pitjor,  ja que l'estona d'esmorçar jo la relacionava molt en fer un cigarro, per tant vaig decidir alguns dies canviar la rutina de l'esmorçar i anar a caminar, o fer altres coses, per ni pensa-hi.
I mica en mica ho vaig anar integrant a la meva rutina.
I ahir ja va fer un any. I estic contenta, orgullosa de no haver caigut, creuo els dits per no tornar-hi.
Contenta d'un dia més sense fum. Contenta de mi mateixa.