dimecres, 13 de maig del 2020

Torne-m'hi. 2 llargs mesos de confinament.

Tenia el Blog aturat des de fa molt temps. La rutina ens porta a no tenir hores per tot o potser no saber distribuir-les bé. 

Ara que totes hem hagut de fer una parada obligada he recordat que m'anava bé escriure, per canalitzar emocions, per treure del pap tot alló que em cou. I ara més que mai, que no tinc l'oportunitat de fer trobades amb família i amigues i amics, ni amb ningú basicament. Doncs és quan, possiblement, ho necessito més que mai.


Dos llargs mesos de confinament. Dos mesos de conviure 24 hores en família. Dos mesos d'adabtar-nos a no poder sortir. Mesos de reflexions, de riures, jocs  de taula amb en Baixir i l'Uxia, manualitats i experiments, tardes de sofà i pel·lícules, mesos d'aprofitar els espais exteriors de casa transformant el balcó en un racó de jocs, de vermuts i pica-pica de cap de setmana, d'espai per fer una mica d'exercici per descarregar la ràbia. Per parlar, per expresar-nos mentre ens abracem i ens fem pessigolles.

Però també han estat dos mesos d'avorriment, de tristesa, d'angoixa, de nervis i crits. De no tenir prous hores al dia; entre el teletreball, les estones a  dedicar a l'escola del Baixir i també de l'Uxia, d'haver d'inventar, d'experimentar, i d'estar al 100% per tal que els petits estiguin bé. D'apendre a connectar-se al Zoom, hangouts, Skipe, els tinc tots instal·lats però no tinc temps de connectar-m'hi.

En definitiva, un temps d'incertesa. Perquè ja he entès  que no haig de pensar en què passarà demà, però és innevitable. Perquè en un demà proper (o no) ens diran que ja estem a la fase on ja no cal fer teletreball, i no sé ben bé com anirà això sense escola. Ja m'explicaran què hem de fer les monomarentals, prou difícil que era abans de tot això la conciliació familiar i laboral, ara es multiplica potencialment. 

Ah i això si, no em puc queixar; no m'han fet cap erto, no estic aturada i m'he pogut acollir al teletreball i m'han passat manuals de teletreball on la teoria és estupenda on firmaria qualsevol sense cap dubte. Teletreball pensat en situació de normalitat, amb els nens a les escoles, clar...

Però això del teletreball ho deixo per un altre post, que seria massa llarg i em passaria la franja horaria de passejar amb els nens.